Legislatia in vigoare

line_separator

Martie 2015
LMMJVSD
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

line_separator
line_separator


line_sep
line_sep

Hotărârea Nr. 11/11.09.2014 privind recunoaşterea continuităţii în activitatea profesională şi/sau în specialitate.

Hotărârea Nr. 11/11.09.2014



line_sep

Hotărârea Nr. 12/11.09.2014 privind completarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali.

Hotărârea Nr. 12/11.09.2014



line_sep

Ministerul Educaţiei Naţionale - MEN, Ministerul Sănătăţii - MS Ordinul nr. 4317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior În vigoare de la 26.08.2014

 Download  Descărcare Ordin Nr. 4317 2014.



line_sep

Ministerul Educaţiei Naţionale - MEN
Ordinul nr. 5114/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar

Monitorul Oficial, Partea I nr. 5 din 06.01.2015

Asistenţii medicali generalişti care au absolvit Şcoala Postliceală Sanitară înainte de anul 2010 pot face cursuri de revalorizare, astfel încât diplomele să le fie recunoscute automat în statele Uniunii Europene.

Aceste cursuri nu sunt obligatorii pentru asistenţii medicali care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, nu condiţionează păstrarea locului de muncă sau statutul profesional deja dobândit al nici unui asistent medical generalist.

Practic, de revalorizarea diplomelor au nevoie doar asistenţii care au finalizat şcoala postliceală înainte de 2010 şi care doresc să lucreze în ţările UE.

Cursurile au rolul de a echivala pregătirea asistenţilor medicali generalişti din România cu standardele impuse de Uniunea Europenă şi au fost solicitate de Comisia Europeană anul trecut, în momentul modificării Directivei privind recunoaşterea calificărilor profesionale.

în momentul de faţă, asistenţii medicali din România care nu au diplome conforme, respectiv cei care au început şcoala înainte de intrarea României în UE, în anul 2007 - ŞI CARE DORESC SĂ MUNCEASCĂ ÎN ŢĂRI UE - sunt obligaţi de organizaţiile de reglementare din statele membre UE la măsuri compensatorii (cursuri, stagii de pregătire etc.).

Cursurile sunt utile doar colegilor care au finalizat şcoala înainte de 2010 şi care doresc să îşi caute loc de muncă în tari UE.

În nici un caz nu sunt obligatorii pentru colegii care lucrează pe teritoriul României. Evident, nici cei care pleacă în spaţiul UE nu sunt obligaţi să le facă, dar diplomele lor nu vor fi recunoscute automat dacă au absolvit înainte de 2010.

DANIELA ARTIMOF
Preşedinte OAMGMAMR Galaţi

 Download  Metodologia din 15.12.2014 - Ministerul Educatiei Nationale.
 Download  Metodologia din 15.12.2014 - Ministerul Educatiei Nationale - Anexa 5.

ORDIN nr. 5.114 din 15 decembrie 2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare, desfasurare si finalizare a programului special de revalorizare a formarii initiale de asistent medical generalist, dobandita anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolventii invatamantului postliceal sanitar



line_sep

Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 1454/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim independent


        

 Download  Descărcare Monitorul Oficial Nr. 928 din 19 decembrie 2014



line_sep


PROCEDURA TESTĂRII LA PENICILINĂ

Autor: Daniela Artimof

AM AVUT IN VEDERE recomandările Ghidurilor americane şi Grupului European pentru Alergie Medicamentoasă (ENDA-European Network for Drug Allergy); protocolul de testare cutanată la peniciline include: determinantul major al penicilinei, penicilloyl-polylysine (PPL), mixtura de determinanţi minori (MDM) şi penicilina implicată în reacţia alergică

OBIECTIVUL : Testele cutanate sunt folosite pentru evaluarea hipersensibilităţii unui pacient la un medicament
1. Alergia la penicilină este o complicaţie cu potenţial fatal!
Penicilina este cea mai răspândită cauză de anafilaxie provocată de medicamente.
Alergia la penicilină este una dintre cele mai frecvente tipuri de alergie la medicamente.
Penicilina face parte dintr-o familie de antibiotice beta-lactamice. Persoanele care sunt alergice la un tip de penicilină sunt de obicei alergice la toate celalalte medicamente din grupa penicilinelor (de exemplu, amoxicilina, ampicilina). In plus, unele persoane pot fi, de asemenea, alergice la antibioticele cunoscut sub numele de cefalosporine (de exemplu, cefazolina, cefalexin) care sunt asemănătoare din punct de vedere chimic cu penicilinele.
Alergia la penicilină apare atunci când sistemul imunitar reacţionează exagerat la prezenţa penicilinei sau a formelor înrudite de medicamente, precum amoxicilina sau ampicilina.
Simptomele alergiei la penicilina includ erupţii cutanate (exantem), urticarie, mâncărimi la nivelul ochilor şi umflarea buzelor, limbii sau feţei (edem angioneurotic).
După recomandările Ghidurilor americane şi Grupului European pentru Alergie Medicamentoasă (ENDA-European Network for Drug Allergy), protocolul de testare cutanată la peniciline include: determinantul major al penicilinei, penicilloyl-polylysine (PPL), mixtura de determinanţi minori (MDM) şi penicilina implicată în reacţia alergică

TESTAREA CUTANATĂ LA PENICILINĂ - ESTE O INTERVENŢIE CU ROL DELEGAT! Decizia aparţine medicului şi va fi exprimată în scris , datată şi parafată în FOCG a pacientului! Execuţia tehnică este în competenţa asistentului medical generalist/ moaşei !

2. SCOPUL principal este de a detecta pacienţii cu risc de a dezvolta reacţii imediate, potenţial grave, în cazul administrării antibioticului. Testarea cutanateă la penicilină reprezintă metoda cea mai simplă de diagnostic a alergiei IgE mediate, fiind utilă pentru evaluarea pacienţilor cu alergie imediată la antibiotice. principal este de a detecta pacienţii cu risc de a dezvolta reacţii imediate, potenţial grave, în cazul administrării antibioticului.

3. Domeniu

Procedura se aplică pentru toate sectiile spitalului.


4. Termeni, definiţii
DEFINIŢIE: Testele cutanate pentru alergii sunt economice şi precise pentru a detecta prezenţa IgE specifice. Ele sunt efectuate prin aplicarea unei picături de antigen pe pielea unui pacient sau/şi prin introducerea substanţei în ţesuturile de suprafaţă ale pielii ( IDR). 5. Documente de referinţă

5.1 MC - Manualul Calitatii.
5.2 MP - Manualul de proceduri

6. PROCEDURA descrie operaţiunile necesare pentru testarea sensibilităţii la penicilină.
Testarea intradermică la penicilină trebuie să fie executată numai în cazul în care testarea prin scarificarea pielii a fost complet negativă (nici o reacţie)!

Testele prin puncţionare sau zgâriere (percutanate) Pricktest - se face înţepătură intradermică (cu un ac pentru injecţia ID) trecând cu acul printr-o picătură de soluţie de penicilină, aplicată pe pielea antebraţului. Se "citeşte" după 20 min şi după 6h.

Testele cutanate pentru testarea la penicilină au fost realizate folosind concentraţiile recomandate de ENDA:
- Penicilină G (25000 UI/ml) sau penicilina G (25 mg/ml) - se fac teste cutanate (percutan sau intradermic) soluţii diluate de penicilină (1000 u.i/ml )
- Amoxicilină (25 mg/ml),
- Ampicilină (25 mg/ml),
- Oxacilină (Penicilina M) (25 mg/ml).
Testele cutanate sunt în general efectuate cu penicilină G (benzilpenicilină).

Testarea cutanată la penicilină foloseşte tehnica injecţiei intradermice.
Injecţiile intradermice
sunt utilizate pentru realizarea unor reacţii biologice în scop diagnostic şi pentru testarea sensibilităţii organismului la anumite substanţe care urmează a fi injectate i.v. sau i.m. în scop terapeutic, substanţe ce pot determina reacţii alergice.
În scop diagnostic: injectarea diverselor antigene sau alergene care, în contact cu anticorpii din organism, produc o reacţie maculo-papuloasă locală (intradermoreacţie), direct proporţională cu gradul sensibilizării. Citirea reacţiei se face între 20 minute şi 72 ore, în funcţie de antigenul introdus
Efectuarea injecţiei propriu-zise necesită o serie de manevre în funcţie de calea de administrare a substanţei şi de regiunea în care se face. în timpul oricărei injecţii pacientul trebuie să fie întins, iar cel care injectează trebuie să aibă o poziţie comodă.
OBLIGATORIU! In primele 15 minute, după efectuarea testării a oricărui nou medicament, pacientul trebuie monitorizat, pentru identificarea eventualelor reacţii alergice şi anafilactice!
Nu lăsaţi pacientul nesupravegheat!

6. 1 PREGĂTIREA PACIENTULUI : Acordul informat al pacientului este un imperativ pentru orice intervenţie medicală ! Consimţământul exprimat
trebuie solicitat şi obţinut în scris de fiecare dată de la pacient, pe formularul de consimţământ.
Pacienţii semnează un consimţământ prin care sunt informaţi cu privire la testarea cutanată la penicilină care se va efectua, asupra posibilelor reacţii adverse care pot apare în timpul testărilor şi perioda de timp în care vor sta sub supraveghere.
Pentru a face acest lucru, el trebuie informat şi trebuie să aibă încredere în competenţa şi empatia asistentului medical, care execută tehnica.
- explicarea necesităţii manevrei ( la copilul mai mare şi adultul conştient) şi a poziţiei;

6.2 INDICAŢII:

Instituirea tratamentului cu penicilină (indiferent de doza prescrisă şi de calea de administrare) trebuie precedată, obligatoriu, de o anamneză riguroasă, de testarea cutanată pentru depistarea eventualelor fenomene de hipersensibilitate în antecedente şi pentru evitarea accidentelor alergice (erupţii cutanate, boala serului, febra medicamentoasă, şoc anafilactic) pe care le poate determina penicilina.

6.3. CONTRAINDICAŢII

Hipersensibilitate la antibiotice din grupa betalactaminelor (peniciline sau cefalosporine (10% din persoanele alergice la cefalosporine prezintă reactivitate imunologică încrucişată pentru benzilpenicilină).

6.4 TEHNICA:

PREGĂTIREA materialelor:

- seringă de capacitate mică (1 - 2 ml) sterilă, cu ac subţire şi scurt;
- soluţia de penicilină G care se cere a fi testată;
- alcool,
- comprese sterile.
- Mănuşi sterile;

- Verificaţi indicaţia scrisă a medicului din FOCG, dacă a recomandat testarea prin scarificare şi/sau testarea prin IDR
- Protejaţi bolnavul şi respectaţi cu stricteţe regulile de asepsie!
- Tehnica se execută cu mănuşi şi cu seringă şi ac sterile!

- Executarea unei injecţii presupune mai multe operaţiuni:
- Spălarea şi dezinfecţia mâinilor înainte şi după efectuarea tehnicii!


- pregătirea seringii,
- pregătirea regiunii injectate - Regiunea de elecţie - faţă interioară a antebraţului, fiind mai accesibilă şi lipsită de foliculi piloşi ( iar la nevoie oricare altă regiune).
- efectuarea injecţiei propriu-zise.
- Se face asepsia cu alcool şi nu cu iod, pentru a putea fi citite rezultatele testării Iodul schimbă culoarea locului dezinfectat şi injectat şi nu se vede modificarea de culoare a tegumentului, dimensiunea maculei sau papulei formate după testare!
- Se utilizează seringa de 1 ml şi ace mici şi subţiri, cu bizoul scurt.
- După dezinfecţia tegumentului, acesta se întinde uşor, pătrunzând cu acul paralel cu suprafaţa pielii, strict intradermic, injectând 0,1ml.
- Vârful acului trebuie să se oprească strict în derm, nu se va pătrunde mai mult de 2-3 mm sub un unghi de 10-15o
- Depăşirea dermului este anunţată de scăderea bruscă a rezistenţei la înaintarea acului. Se introduce substanţa respectivă (0,1 ml).
- Dacă injecţia este corect făcută, la locul injectării apare o mică papulă iar pielea ia aspectul unei "coji de portocală".
- Nu se aplică tampon cu alcool după injectare!
- Nu acoperiţi locul de injectare, dar păstraţi-l curat până când se vindecă complet!

- Concomitent, se face o injecţie martor cu soluţie de ser fiziologic la nivelul antebraţului opus. Rezultatul pozitiv ce denotă
sensibilitatea organismului este dat de apariţia semnelor de inflamaţie la locul de injecţie: eritem, edem, căldură locală, durere sau parestezii.
- Testarea la penicilină: Penicilină G potasică - 10.000 U / 1ml - diluţie de testare.
- Un flacon de 1 milion de unităţi de penicilină G potasică se dizolvă cu 9, 6 ml - Soluţie de clorură de sodiu izotonică , obţinând o diluţie de 100.000 U / 1ml soluţie.
- Flaconul a fost identificat având "o sută de mii de unităţi penicilină G potasiu - U/mL- soluţie stoc " şi se păstrează pentru maxim 7 zile la frigider (2 - 8 grade C).
- Înainte de testarea propriu-zisă, din această soluţie pregătită aseptic, se diluează 1,0 ml de sol. 100.000 de U/mL- penicilină G potasică cu 9 ml de clorură de sodiu izotonă.
- Soluţia finală conţinute 10. 000 U / ml penicilină G de potasiu. Acest flacon a fost identificat ca "soluţie de zi de 10.000 U / 1 ml penicilină G de potasiu" şi este păstrat maxim 24 ore la frigider (2 - 8 ° C). Din această soluţie se administrează intradermic 0,1 ml pentru testarea sensibilităţii la penicilină!
- Testele cutanate se realizează la nivelul antebraţului, prin injectare intradermică. S-a injectat intradermic 0,01 - 0,02 ml soluţie din antibioticul de testat şi s-a măsurat papula iniţială şi şi cea care a apărut după 20 minute.
- Nu se aplică tampon cu alcool după injectare!
- Nu acoperiţi locul de injectare, dar păstraţi-l curat până când se vindecă complet!
- Spălarea şi dezinfecţia mâinilor înainte şi după efectuarea tehnicii!

- Rezultatul este considerat negativ atunci când nu există nici o alterare observată la locul de injectare, în legătură cu culoarea pielii, prurit sau la orice alt tip de semn, menţionate de către pacient.
- Criteriul de pozitivitate pentru IDR la penicilină - după 20 de minute de la inoculare se constată dublarea în dimensiune a papulei iniţiale însoţită de eritem şi prurit!
- Înainte de efectuarea testelor cutanate administrarea unor medicamente trebuie întreruptă deoarece acestea pot influenţa testele: antihistaminicele - 7 zile, beta-blocantele - 48 ore (în colaborare cu medicul cardiolog şi cu monitorizarea tensiunii arteriale).
- De asemenea, pacienţii în momentul testării nu trebuie să prezinte simptome de infecţii intercurente.
- Amoxicilina este antibioticul cel mai frecvent implicat în reacţiile de tip urticarian, iar penicilina în reacţiile mai severe.

6.5 COMPLICAŢII :
- Incidentele şi accidentele ce pot apărea după injecţiile intradermice sunt foarte rare.
- Lipotimiile, care pot apărea la orice injecţie,
- Şocul anafilactic este cel mai sever şi mai înspăimântător răspuns alergic, care poate fi ameninţător pentru viaţa pacientului!

6.6 ATENŢIE !

- Reacţia este negativă când pielea rămâne de culoare normală după termenul fixat pentru citirea reacţiei respective;
- într-o reacţie pozitivă, pielea se înroşeşte la nivelul locului injecţiei pe o suprafaţă de câţiva cm2 sau chiar mai mult.
- In intradermoreacţiile de tip alergic, reacţia pozitivă este produsă de fenomenele alergice rezultate din unirea anticorpilor preexistenţi în organism cu substanţa injectată intradermic (antigen extras din agentul patogen respectiv).
- Intoleranţa dobândită = hipersensibilitate - reprezintă, de fapt, o alergie la medicament. Intoleranţa dobândită presupune contactul organismului cu alergenul şi abia la următorul contact se produce sensibilizarea / alergia.
- Reacţiile alergice de tip anafilactic: fac parte din categoria reacţiilor imediate, sunt mai frecvente la persoanele cu predispoziţie la boli alergice.
- Şocul anafilactic este cel mai sever şi mai înspăimântător răspuns alergic, este o manifestare acută, sindromul este foarte grav, fiind declanşat în special când alergenul este introdus în organism pe cale injectabilă. Anafilaxia este un răspuns al anticorpilor imunoglobulinici la un număr mare de alergeni. Răspunsul este brusc, apărând în secunde sau minute de la contactul cu un alergen.

În această privinţă penicilinele sunt medicamentele cu riscul cel mai mare.
Simptomele şocului anafilactic (se dezvoltă în câteva minute) sunt:
- Constricţia căilor respiratorii,
inclusiv umflarea gâtului, ceea ce duce la o respiraţie dificilă,
- şoc asociat cu o scădere severă a tensiunii sangvine, puls rapid,
- urticarie şi dungi sub piele (angioedem),
- greaţă, vărsături sau diaree,
- ameţeli, confuzie mentală, vorbire incoerentă sau anxietate extremă,
- umflarea buzelor şi a limbii,
- încălzirea bruscă a pielii şi pruritul intens.

Reacţiile anafilactice se dezvoltă imediat după expunerea la penicilină la persoanele extrem de sensibile şi provoacă constricţia căilor respiratorii şi scăderea tensiunii arteriale.

7. Responsabilităţi :

Asistenţii medicali: execută tehnică având rol delegat! Decizia aparţine medicului şi execuţia tehnică este de competenţa asistentului medical generalist şi a moaşei!
Orice incident care apare în timpul desfăşurării tehnicii, se aduce la cunoştinţa medicului care a indicat testarea!

In caz de rush cutanat , prurit , urticarie , edeme palpebrale, hipotensiune se impune întrerupera injectării !

- Urgent - Obligatoriu şi imediat:
Măsuri generale:
- poziţie întinsă pe pat
- Accesarea unei vene;
- adrenalină 1/1000 0, 2 -0, 5ml s.c. sau i.m. până la trei doze la interval de 1-5 min
- garou proximal de locul de injecţie sau înţepătură
- adrenalină 1/10000 0,1 - 0,3 ml la locul injecţiei
- aer proaspăt
- O2- terapie (mască, ochelari)
- PEV rapidă, NaCl 0,9% Ringer,
8. Tehnica se înregistrează în :

Foaia de observaţie clinică generală (F.O.C.G); Dosarul de îngrijire (D.I)


După execuţia tehnicii, asistenta medicală care a efectuat tehnica va consemna în FOCG şi în dosarul de îngrijire, data, ora - intervalul orar corespunzător execuţiei tehnicii, eventualele incidente sau accidente la tehnică, starea pacientului în timpul tehnicii şi va consemna dacă pacientul este alergic sau nu la penicilină, aplicând parafa personală;

Legea nr. 78/2014 - reglementarea activităţii de voluntariat în România
În Monitorul Oficial nr. 469 din 26 iunie a.c. a fost publicată Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, ale cărei prevederi nu se aplică personalului din cadrul serviciilor de urgenţă voluntare constituite conform legii, precum şi persoanelor cărora le sunt aplicabile dispoziţiile legale privitoare la prestarea serviciului militar pe bază de voluntariat.

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1
(1)Prezenta lege reglementează participarea persoanelor fizice la activităţile de voluntariat desfăşurate în folosul altor persoane sau al societăţii, organizate de persoane juridice de drept public sau de drept privat fără scop lucrativ.

(2)Voluntariatul este un factor important în crearea unei pieţe europene competitive a muncii şi, totodată, în dezvoltarea educaţiei şi formării profesionale, precum şi pentru creşterea solidarităţii sociale.

Art. 2
(1)Statul român recunoaşte valoarea socială a activităţilor de voluntariat ca expresie a cetăţeniei active, a solidarităţii şi responsabilităţii sociale, precum şi valoarea profesională ca expresie a dezvoltării personale, profesionale, interculturale şi lingvistice a persoanelor care desfăşoară aceste activităţi.

(2)Statul susţine dezvoltarea mişcării de voluntariat la nivel local, naţional şi internaţional, cu respectarea independenţei şi diversităţii acesteia, în scopul îndeplinirii sale artistice şi culturale, sportive şi recreative, educaţionale, ştiinţifice, de cercetare, de tineret, de reprezentare, de mediu, de sănătate, sociale, de solidaritate, de dezvoltare comunitară, de ajutor umanitar, civic şi filantropic şi altele asemenea.

(3)Statul român sprijină dezvoltarea voluntariatului prin toate instituţiile sale care activează în domenii în care se desfăşoară activităţi de voluntariat potrivit legii.

Art. 3

În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)voluntariatul reprezintă participarea voluntarului persoană fizică la activităţi de interes public desfăşurate în folosul altor persoane sau al societăţii, organizate de către persoane juridice de drept public sau de drept privat, fără remuneraţie, individual sau în grup;
b)activitatea de interes public reprezintă activitatea desfăşurată în domenii precum: arta şi cultura, sportul şi recreerea, educaţia şi cercetarea, protecţia mediului, sănătatea, asistenţa socială, religia, activismul civic, drepturile omului, ajutorul umanitar şi/sau filantropic, dezvoltarea comunitară, dezvoltarea socială;
c)organizaţia-gazdă este persoana juridică de drept public sau de drept privat, fără scop lucrativ, care organizează şi administrează activităţi de voluntariat;
d)contractul de voluntariat reprezintă convenţia încheiată între un voluntar şi organizaţia-gazdă, în temeiul căreia prima parte se obligă să presteze o activitate de interes public, fără a fi remunerată, iar cea de-a doua se obligă să ofere o activitate adecvată solicitării sau pregătirii voluntarului;
e)voluntarul este orice persoană fizică, fără deosebire de rasă, origine etnică, religie, sex, opinie, apartenenţă politică, care a dobândit capacitate de muncă potrivit legislaţiei în domeniul muncii şi desfăşoară activităţi de voluntariat;
f)beneficiarul activităţii de voluntariat este persoana fizică, alta decât soţul/soţia şi copiii, sau persoana juridică în folosul căreia se desfăşoară activitatea de voluntariat;
g)coordonatorul voluntarilor este voluntarul sau angajatul organizaţiei-gazdă, care îndeplineşte sarcinile legate de coordonarea şi administrarea activităţii voluntarilor.

Art. 4

Prezenta lege se fundamentează pe următoarele principii:
a)participarea ca voluntar, activitate de interes public, neremunerată şi bazată pe o decizie liber consimţită a voluntarului;
b)implicarea activă a voluntarului în viaţa comunităţii;
c)desfăşurarea voluntariatului cu excluderea remuneraţiei din partea beneficiarului activităţii;
d)participarea persoanelor la activităţile de voluntariat, pe baza egalităţii de şanse şi de tratament, fără discriminări;
e)activitatea de voluntariat nu substituie munca plătită;
f)caracterul de interes public al activităţii de voluntariat.

Art. 5

Activităţile de voluntariat izolate, sporadic prestate, în afara raporturilor cu persoanele juridice prevăzute la art. 1, din raţiuni familiale, de prietenie sau de bună vecinătate nu fac obiectul prezentei legi.

Art. 6

Autorităţile administraţiei publice sprijină derularea activităţilor de voluntariat prin includerea în strategiile de dezvoltare locală sau naţională a unor capitole distincte despre rolul voluntariatului ca resursă de dezvoltare a bunăstării sociale, şi nu ca modalitate de reducere a cheltuielilor, precum şi modul de sprijinire a voluntariatului pentru atingerea priorităţilor locale sau naţionale.

Art. 7

(1)Autorităţile administraţiei publice locale susţin voluntariatul ca metodă recunoscută prin care cetăţenii pot participa activ la activităţi de voluntariat în comunităţile lor, metodă ce le permite acestora să abordeze probleme legate de acţiuni umanitare, mediu înconjurător, probleme sociale, şi altele asemenea.
(2)Autorităţile administraţiei publice locale se întâlnesc anual cu reprezentanţii legali ai organizaţiei-gazdă, pe raza unităţilor administrativ-teritoriale pe care le conduc, în vederea organizării unei cooperări efective în activităţile de interes public desfăşurate de către voluntari, precum şi în vederea promovării, la nivel local, a acestor activităţi, a rezultatelor şi impactului social survenit.
(3)Autorităţile administraţiei publice locale promovează şi susţin organizarea de evenimente cu ocazia Zilei Internaţionale a Voluntariatului, în data de 5 decembrie a fiecărui an.

Art. 8

(1)Activităţilor de voluntariat organizate în afara României de către organizaţii-gazdă de naţionalitate română, în parteneriat cu organizaţii din ţara respectivă, desfăşurate în temeiul unui contract de voluntariat semnat în România, le sunt aplicabile prevederile prezentei legi.
(2)Voluntarilor cetăţeni străini le este garantată rezidenţa pe teritoriul statului român pe durata contractului de voluntariat, în limitele şi condiţiile impuse de legislaţia privind regimul străinilor în România.

Art. 9

(1)Activitatea de voluntariat se desfăşoară în urma unei cereri din partea organizaţiei-gazdă, prin care aceasta îşi manifestă disponibilitatea de a colabora cu voluntari. Organizaţia-gazdă are posibilitatea de a refuza motivat cererea unui candidat de a deveni voluntar, în condiţiile prevăzute în statutul acesteia, în funcţie de tipul de activitate desfăşurată, şi cu respectarea art. 4 lit. c).
(2)Cererea emisă de organizaţia-gazdă persoană juridică de drept public, prin care este manifestată disponibilitatea de a colabora cu voluntari, se realizează printr-un anunţ public.
(3)Organizaţia-gazdă oferă instruire iniţială cu privire la:
a)structura, misiunea şi activităţile organizaţiei-gazdă;
b)drepturile şi responsabilităţile voluntarului;
c)regulamentele interne care reglementează implicarea voluntarului.
(4)Organizaţia-gazdă poate oferi voluntarilor, în condiţiile legislaţiei din domeniul educaţiei şi formării profesionale, cursuri de instruire, formare şi pregătire profesională în domeniul în care aceasta activează.

Art. 10

(1)Este interzis, sub sancţiunea anulabilităţii, să se încheie contract de voluntariat în scopul de a evita încheierea unui contract individual de muncă sau, după caz, a unui contract civil de prestări de servicii ori a altui contract civil cu titlu oneros pentru efectuarea prestaţiilor respective.
(2)Activitatea de voluntariat se consideră experienţă profesională şi/sau în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite.
(3)Pe durata perioadei activităţii de voluntariat, precum şi la încheierea activităţii de voluntariat, organizaţia-gazdă, la cererea voluntarului, eliberează un certificat de voluntariat la care este anexat un raport de activitate. Acestea se întocmesc în limba română dacă au fost emise pe teritoriul României.
(4)Certificatul de voluntariat va conţine următoarele elemente:
a)datele de identificare ale organizaţiei-gazdă care emite certificatul;
b)numărul de înregistrare şi data emiterii certificatului;
c)numărul de înregistrare şi data contractului de voluntariat;
d)numele, prenumele şi datele de identificare ale voluntarului;
e)perioada şi numărul de ore de voluntariat;
f)numele şi prenumele coordonatorului voluntarilor;
g)numele şi prenumele reprezentantului legal al organizaţiei-gazdă;
h)menţiunea "Voluntarul şi organizaţia emitentă sunt responsabili pentru veridicitatea datelor şi informaţiilor cuprinse în acest certificat".
(5)Certificatele de voluntariat sau documentele echivalente eliberate de organizaţii-gazdă dintr-un alt stat sunt recunoscute în România în măsura în care conţin elementele prevăzute la alin. (4) şi sunt prezentate în copie autentificată şi traducere legalizată.
(6)Raportul de activitate va conţine următoarele elemente:
a)activităţile de voluntariat prestate;
b)atribuţiile asumate;
c)aptitudinile dobândite.

Art. 11

(1)Voluntariatul se desfăşoară pe baza unui contract încheiat în formă scrisă, în limba română, între voluntar şi organizaţia-gazdă. Obligaţia de încheiere a contractului de voluntariat în formă scrisă revine organizaţiei-gazdă. Forma scrisă este obligatorie pentru încheierea valabilă a contractului.
(2)În cazul încheierii contractului de voluntariat cu un cetăţean străin, organizaţia gazdă poate să-i pună acestuia la dispoziţie un interpret.
(3)Organizaţia-gazdă este obligată ca, anterior începerii activităţii de voluntariat, să înmâneze voluntarului un exemplar din contractul de voluntariat.
(4)Anterior începerii activităţii, contractul de voluntariat se înregistrează în registrul de evidenţă a voluntarilor ţinut de organizaţia-gazdă.
(5)Contractul de voluntariat este însoţit obligatoriu de fişa de voluntariat şi fişa de protecţie a voluntarului.
(6)Contractul de voluntariat trebuie să conţină următoarele clauze:
a)datele de identificare ale părţilor contractante;
b)descrierea activităţilor pe care urmează să le presteze voluntarul;
c)timpul şi perioada de desfăşurare a activităţii de voluntariat;
d)drepturile şi obligaţiile părţilor;
e)stabilirea cerinţelor profesionale, a abilităţilor sociale, intereselor de dezvoltare, a celor de sănătate, confirmate prin certificate de sănătate sau alte documente;
f)condiţiile de reziliere a contractului.
(7)Contractul de voluntariat încetează în următoarele condiţii:
a)la expirarea termenului stabilit în contract, respectiv la data la care prestaţiile care fac obiectul contractului au fost executate;
b)de comun acord;
c)când organizaţia-gazdă îşi încetează activitatea;
d)prin denunţare unilaterală, în condiţiile art. 21;
e)în caz de reziliere a contractului.
(8)Fişa de voluntariat conţine descrierea în detaliu a tipurilor de activităţi pe care organizaţia-gazdă şi voluntarul au convenit că acesta din urmă le va desfăşura pe parcursul contractului de voluntariat.
(9)Fişa de protecţie a voluntarului conţine instrucţiuni cu privire la desfăşurarea activităţii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Pentru activităţi ce ies din domeniul de acoperire al fişei de protecţie a voluntarului, organizatorii activităţii vor apela la inspectoratele teritoriale de muncă ce vor pune la dispoziţia acestora instrucţiuni de securitate a muncii specifice activităţii respective.
(10)Organizaţia-gazdă este obligată să ţină evidenţa voluntarilor, a duratei şi a tipului activităţilor desfăşurate şi evaluării voluntarilor, pe baza criteriilor stabilite în regulamentul intern.

Art. 12

Contractul de voluntariat trebuie să conţină minimum următoarele drepturi ale voluntarului:
a)dreptul de a desfăşura activitatea de voluntariat în concordanţă cu capacitatea şi disponibilitatea acestuia;
b)dreptul de a solicita organizaţiei-gazdă eliberarea certificatului de voluntariat însoţit de raportul de activitate;
c)dreptul la confidenţialitate şi protecţia datelor personale;
d)dreptul la timp liber corespunzător cu activitatea de voluntariat.

Art. 13

(1)Contractul de voluntariat trebuie să conţină următoarele obligaţii ale voluntarului:
a)obligaţia de a presta o activitate de interes public, fără remuneraţie;
b)obligaţia unei conduite complementare cu obiectivele generale ale voluntariatului - îmbunătăţirea calităţii vieţii şi reducerea sărăciei, dezvoltare sustenabilă, sănătate, prevenirea şi gestionarea efectelor dezastrelor, incluziunea socială şi, totodată, lupta împotriva excluderii sociale şi discriminarea;
c)obligaţia voluntarului de a îndeplini sarcinile prevăzute în fişa de voluntariat, precum şi respectarea instrucţiunilor stipulate în fişa de protecţie a voluntarului;
d)obligaţia de a păstra confidenţialitatea informaţiilor la care are acces în cadrul activităţii de voluntariat, pe perioada desfăşurării contractului de voluntariat şi pe o perioada de 2 ani după încetarea acestuia;
e)obligaţia de a anunţa indisponibilitatea temporară de a presta activitatea de voluntariat în care este implicat.
(2)Răspunderea voluntarului în astfel de situaţii se angajează potrivit regulilor stabilite în legislaţia în vigoare şi în regulamentele interne ale organizaţiei-gazdă.

Art. 14

Contractul de voluntariat trebuie să conţină următoarele drepturi ale organizaţiei-gazdă:
a)dreptul de a stabili organizarea şi funcţionarea activităţii de voluntariat;
b)dreptul de a iniţia conţinutul fişei de voluntariat, pe care o adaptează la solicitarea şi pregătirea voluntarului, precum şi la tipul de activităţi de voluntariat desfăşurate de către organizaţia-gazdă;
c)dreptul de a exercita controlul asupra modului de implementare a fişei de voluntariat prin coordonatorul de voluntari;
d)dreptul de a constata abaterile voluntarului, raportate la clauzele stabilite în contractul de voluntariat, fişa de voluntariat şi/sau în fişa de protecţie a voluntarului.

Art. 15

(1)Contractul de voluntariat trebuie să conţină următoarele obligaţii ale organizaţiei-gazdă:
a)obligaţia de a asigura desfăşurarea activităţilor sub conducerea unui coordonator de voluntari, cu respectarea condiţiilor legale privind securitatea şi sănătatea în muncă, în funcţie de natura şi de caracteristicile activităţii respective;
b)obligaţia de a suporta cheltuielile de hrană, cazare şi transport pentru voluntar în desfăşurarea activităţii sale de voluntariat;
c)obligaţia de a suporta alte cheltuieli ocazionate de desfăşurarea activităţii de voluntariat, cu excepţia celor aferente muncii prestate de către voluntar.
(2)La solicitarea voluntarului, organizaţia-gazdă poate încheia contract de asigurare împotriva riscurilor de accident şi de boală sau a altor riscuri ce decurg din natura activităţii, în funcţie de complexitatea activităţii la care participă acesta.

Art. 16

În executarea contractului de voluntariat, voluntarul se subordonează coordonatorului voluntarilor, numit în condiţiile art. 3 lit. g). în situaţia în care, prin desfăşurarea activităţilor de voluntariat, se cauzează prejudicii unor terţe persoane, organizaţia-gazdă va răspunde solidar cu voluntarul, în condiţiile legii sau ale contractului de voluntariat, dacă acestea nu au fost determinate de culpa exclusivă a voluntarului.

Art. 17

Executarea obligaţiilor contractuale ce revin voluntarului nu se poate face prin reprezentare.

Art. 18

Răspunderea pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de voluntariat este supusă prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare.

Art. 19

Dacă pe parcursul executării contractului de voluntariat intervine, independent de voinţa părţilor, o situaţie de natură să îngreuneze executarea obligaţiilor ce revin voluntarului, contractul va fi renegociat, iar dacă situaţia face imposibilă executarea contractului, acesta încetează de plin drept.

Art. 20

(1)Negocierea sau renegocierea contractului de voluntariat se va face la cererea scrisă a uneia dintre părţi, în condiţiile stabilite prin contractul de voluntariat.

(2)La negocierea clauzelor şi la încheierea contractelor de voluntariat părţile sunt egale şi libere.

Art. 21

Denunţarea unilaterală a contractului de voluntariat are loc la iniţiativa oricăreia dintre părţi, care se comunică şi se motivează în scris. Condiţiile denunţării se stabilesc prin contractul de voluntariat, termenul de preaviz fiind de 15 zile.

Art. 22

(1)Litigiile izvorâte din încheierea, modificarea, executarea sau încetarea contractului de voluntariat se soluţionează pe cale amiabilă sau prin procedura de mediere, iar, în caz de nesoluţionare, de către instanţele civile.
(2)Acţiunile izvorâte din contractul de voluntariat sunt scutite de taxă de timbru.

Art. 23

La concursurile organizate pentru ocuparea posturilor, dacă doi sau mai mulţi candidaţi obţin punctaje egale, autorităţile şi instituţiile publice şi angajatorii persoane fizice sau juridice pot acorda punctaj suplimentar candidaţilor care prezintă unul sau mai multe certificate de voluntariat obţinute din activităţi de voluntariat, eliberate în condiţiile prevăzute de prezenta lege, în situaţia în care acestea constituie criterii de selecţie.

Art. 24

Dispoziţiile prezentei legi nu se aplică personalului din cadrul serviciilor de urgenţă voluntare constituite conform legii, precum şi persoanelor cărora le sunt aplicabile dispoziţiile legale privitoare la prestarea serviciului militar pe bază de voluntariat.

Art. 25

Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 26

La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea voluntariatului nr. 195/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 25 aprilie 2007.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 469 din data de 26 iunie 2014



line_sep

DIRECTIVA 2013/55/UE
A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI
din 20 noiembrie 2013
de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale si a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 privind cooperarea administrativa prin intermediul Sistemului de informare al pietei interne ("Regulamentul IMI")

  Download  Descarca Directiva 2013/55/UE



line_sep

LEGISLATIE TRANSFUZII

- Ghidul National de utilizare terapeutica rationala a sangelui Si a componentelor sanguine umane. Utilizarea clinica a sangelui. Manual de buzunar

Formulare:

- Formular de raportare anuala a incidentelor adverse severe
- Formularul de confirmare pentru incidente adverse severe
- Formularul de raportare rapida a incidentelor adverse severe
- TIPURI de reactii si incidente adverse severe aparute pe parcursul transfuziei
- Formulare raportare confirmare anuala reactii adverse severe si imputabilitate.xls

Legislatie Europeana Transfuzii:

- Directiva_2002_98_CE
- DIRECTIVA_2004_33_CE
- DIRECTIVA_2005_61_CE
- DIRECTIVA_2005_62_CE

Legislatie Transfuzii:

- HG 1364_2006_pentru aprobarea drepturilor si obligatiilor donatorilor de sange
- LEGE nr 282_2005_transfuzii
- ORDIN nr 1132_2007_standarde si sistem calitate
- ORDIN nr 1167_2007_norme hemovigilenta
- ORDIN nr 1224_2006_UTS din spitale
- ORDIN nr 1225_2006_norme autorizare
- ORDIN nr 1226_2006_colecta conservare transport
- ORDIN nr 1227_2006_norme transfuzie autologa
- ORDIN nr 1228_2006_organizare hemovigilenta



line_sep

ORGANIZAREA PROGRAMELOR DE SPECIALIZARE

snspmpdsp



line_sep

Guvernul României
Ordonanţa de urgenţă nr. 23/2014 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul sănătăţii
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 359 din 15.05.2014.
Ordonanţa de urgenţă nr. 23/2014 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul sănătăţii

          Având în vedere că, în calitatea sa de stat membru cu drepturi depline al Uniunii Europene, României îi revine sarcina de a transpune şi de a implementa directivele adoptate de Uniunea Europeană,
având în vedere consecinţele negative ale nepromovării în regim de urgenţă a prezentului act normativ, care asigură cadrul primar de transpunere pentru Directiva nr. 89/105/CEE a Consiliului din 21 decembrie 1988 privind transparenţa măsurilor care reglementează stabilirea preţurilor medicamentelor de uz uman şi includerea acestora în domeniul de aplicare al sistemelor naţionale de asigurări de sănătate,
luând în considerare evitarea declanşării procedurii de infringement, precum şi în scopul evitării impunerii sancţiunilor pecuniare împotriva României, potrivit prevederilor art. 260 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, care accelerează mecanismul de impunere a sancţiunilor pecuniare în cazul în care Comisia Europeană, sesizând Curtea de Justiţie cu o acţiune în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor, consideră că statul membru nu şi-a îndeplinit obligaţia de a comunica măsurile de transpunere a unei directive adoptate în conformitate cu o procedură legislativă,
în scopul evitării declanşării unei acţiuni în constatarea neîndeplinirii de către România a obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene, având în vedere solicitarea Comisiei Europene în urma căreia autorităţile române s-au angajat să asigure conformitatea prevederilor naţionale referitoare la transparenţa măsurilor care reglementează includerea medicamentelor în domeniul de aplicare al sistemelor naţionale de asigurări de sănătate, cu Directiva 89/105/CEE, ţinând cont de faptul că, în urma sesizării Comisiei Europene, România şi-a asumat răspunderea privind promovarea, până la sfârşitul lunii aprilie 2014, a unui act normativ care să soluţioneze problematica privind transparenţa măsurilor privind compensarea medicamentelor, astfel încât aceasta să nu evolueze la stadiul de infringement, în considerarea faptului că ministrul afacerilor externe a solicitat ministrului sănătăţii adoptarea cu celeritate a actelor normative pentru transpunerea actului european, sesizând lipsa conformării cu solicitările Comisiei Europene, având în vedere că doar la comunicarea tuturor actelor de transpunere a directivei se consideră că România, ca stat membru, şi-a îndeplinit obligaţia de a se asigura transpunerea completă a prevederilor directivei, evitând astfel declanşarea procedurii de infringement, având în vedere Politica de toleranţă zero adoptată de Comisie pentru cazurile de netranspunere, potrivit Comunicării privind o mai bună guvernanţă a pieţei unice COM (2012) 259, prin care statele membre trebuie să îşi asume obiectivul de toleranţă zero cu privire la transpunerea directivelor tradus printr-o ţintă de 0% deficit de transpunere şi deficit de conformitate, ţinând cont de faptul că în lipsa acestor reglementări pacienţii români nu pot avea acces la tratamente noi, vitale pentru viaţa şi sănătatea lor, se impune astfel luarea unor măsuri cu celeritate în vederea eliminării disfuncţionalităţilor posibil a fi generate de neaplicarea directivei, pentru a preveni înrăutăţirea sau chiar degradarea iremediabilă a stării de sănătate, în special a pacienţilor care depind de accesul la medicamente noi, este necesar a se limita efectele cu caracter distructiv asupra stării generale de sănătate a populaţiei, luând în considerare necesitatea adoptării în regim de urgenţă a cadrului organizatoric al sistemului de sănătate, astfel încât calitatea asistenţei medicale şi sănătatea publică să nu aibă de suferit, având în vedere necesitatea reglementării cadrului de implementare a sistemelor cuprinse în platforma informatică din asigurările de sănătate - dosarul electronic de sănătate al pacientului şi sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate construit, precum şi pentru respectarea termenelor de implementare a acestora convenite cu organismele financiare internaţionale, având în vedere că prin introducerea unui nou sistem electronic, de colectare a datelor personale şi a datelor medicale, respectiv dosarul electronic de sănătate al pacientului, rolul cardului naţional de asigurări sociale de sănătate rămâne ca fiind document unic prin care se dovedeşte calitatea de asigurat a cetăţeanului şi asigură accesul persoanelor autorizate la datele înscrise în dosarul electronic de sănătate al pacientului, în considerarea faptului că realizarea unei proceduri unitare la nivel naţional de completare şi utilizare a dosarului electronic de sănătate al pacientului, care să fie folosită de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, conduce la agregarea într-un format unitar a datelor medicale relevante, aprobate de o comisie de specialişti, astfel încât aceste date să poată fi accesate de furnizorii de servicii medicale care acordă servicii asiguraţilor, aflaţi sau nu în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, realizându-se astfel un istoric complet al stării de sănătate a pacientului, ţinând cont de faptul că introducerea acestui instrument electronic conduce la creşterea calităţii serviciilor medicale oferite pacienţilor, prin reducerea timpului destinat activităţilor cu caracter birocratic, crescând astfel timpul alocat consultaţiei propriu-zise a pacientului, având în vedere faptul că asigurarea funcţionalităţii cardului naţional de asigurări sociale de sănătate conduce la acordarea de servicii medicale pentru persoanele asigurate, în funcţie de starea de sănătate şi istoricul medical înregistrat în dosarul electronic de sănătate al pacientului, care poate fi accesat în întregime de respectivul furnizor de servicii medicale fără a fi necesar ca asiguratul să prezinte înscrisurile medicale pe care acesta le deţine de la alţi furnizori de servicii medicale, în considerarea faptului că cele două instrumente electronice (dosarul electronic de sănătate al pacientului şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate) îmbunătăţesc accesul la servicii medicale pentru asiguraţi, eliminând în acest sens activităţi cu caracter birocratic, iar pentru casele de asigurări de sănătate se va crea un mecanism de eliminare a serviciilor neefectuate, dar raportate spre decontare, ţinând cont de faptul că, începând cu luna mai 2014, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate începe distribuţia cardurilor pentru un eşantion determinat, respectiv bolnavii diagnosticaţi cu insuficienţă renală cronică cărora li se efectuează servicii medicale de dializă, având în vedere necesitatea armonizării datelor înscrise pe cardul naţional de asigurări sociale de sănătate cu dosarul electronic de sănătate al pacientului, având în vedere faptul că neadoptarea acestor măsuri imediate şi a reglementărilor de implementare a acestora, prin ordonanţă de urgenţă, ar genera disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra stării de sănătate a populaţiei, precum şi în utilizarea eficientă a resurselor umane şi financiare din sistemul de sănătate şi faptul că orice întârziere a autorităţilor române poate conduce la declanşarea acţiunii de neîndeplinire a obligaţiilor de stat membru, potrivit art. 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, având în vedere faptul că se impune eliminarea cât mai urgentă a barierelor legislative, respectiv eliminarea caracterului discriminatoriu, astfel încât, la cerere, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali să se poată pensiona în condiţiile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând cont de faptul că problema subfinanţării sistemului medical din România şi, implicit, a cadrelor medicale implică identificarea unor soluţii alternative imediate în vederea asigurării unei forţe de muncă suficiente şi bine pregătite la nivel naţional, în considerarea faptului că unul dintre obiectivele generale ale Ministerului Sănătăţii este îmbunătăţirea permanentă a stării de sănătate a populaţiei şi accesul echitabil la servicii de sănătate pentru toate categoriile de populaţie, inclusiv pentru cea din mediul rural, ţinând cont de tendinţa crescută a migraţiei către celelalte state membre UE a acestor profesionişti, dovadă fiind în acest sens eliberarea începând cu anul 2007 a peste 20.000 de documente necesare recunoaşterii în celelalte state membre UE a calificărilor de asistenţi medicali şi moaşe dobândite în România, respectiv încă 4.000 de astfel de documente până la finele anului 2014, având în vedere faptul că se înregistrează o creştere a ratei de migrare a acestui personal către unităţile sanitare private care oferă condiţii de muncă şi salarizare mai atractive, în considerarea faptului că scăderea vârstei de pensionare în acest context riscă diminuarea drastică a numărului de asistenţi medicali şi moaşe angajaţi în unităţile sanitare publice care se confruntă deja cu deficit major de personal de specialitate, luând în considerare normele în vigoare, potrivit cărora ocuparea prin concurs a posturilor rămase vacante în urma pensionării se poate face într-un interval minim de 45 de zile, ţinând cont de faptul că tot acest context creează un dezechilibru major, pensionarea asistenţilor medicali şi moaşelor la vârstele prevăzute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, riscă blocarea activităţii unităţilor sanitare publice şi, în consecinţă, accesul echitabil la serviciile de sănătate pentru toate categoriile de populaţie şi, în special, pentru cele din zonele defavorizate şi din mediul rural, în considerarea faptului că aceste elemente cu impact major în sănătatea populaţiei vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. I. -

Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 29, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
" (3) Modalitatea de utilizare şi completare a dosarului electronic de sănătate al pacientului va fi stabilită prin norme metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la dosarul electronic de sănătate al pacientului, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului."
2. La articolul 54, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins: " (8) Modalitatea privind includerea, extinderea indicaţiilor, neincluderea sau excluderea medicamentelor în/din lista menţionată la alin. (7) este prevăzută la art. 2321."
3. După articolul 232 se introduce un nou articol, articolul 2321, cu următorul cuprins: "
Art. 2321. -
(1) Criteriile de evaluare a tehnologiilor medicale, a documentaţiei care trebuie depusă de solicitanţi, a instrumentelor metodologice utilizate în procesul de evaluare privind includerea, extinderea indicaţiilor, neincluderea sau excluderea medicamentelor în/din Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale.

(2) Metodologia de evaluare privind includerea, extinderea indicaţiilor, neincluderea sau excluderea medicamentelor în/din Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, precum şi căile de atac se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale."

4. La articolul 331, alineatele (2)-(5) se abrogă.

Art. II. -

Pentru anul 2014, reevaluarea medicamentelor din Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, în condiţiile prevăzute la art. I pct. 3, se definitivează până la data de 30 octombrie 2014.

Art. III. -

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 24 noiembrie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 22, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
" (4) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali se pensionează la vârsta de 65 de ani, indiferent de sex."

2. La articolul 22, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (51) şi (52), cu următorul cuprins:

"(51) La cerere, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali se pot pensiona, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare.

(52) Prin derogare de la dispoziţiile art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contractul de muncă al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali încetează de drept la îndeplinirea cumulativă a condiţiilor privind împlinirea vârstei de 65 de ani şi a stagiului minim de cotizare realizat în sistemul public de pensii sau la data comunicării deciziei de pensie pentru limită de vârstă, a pensiei de invaliditate, pensiei anticipate parţiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, în cazurile prevăzute la alin. (51)."


PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA


Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Nicolae Bănicioiu
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Gabriel Oprea
Ministrul finanţelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
Ministrul delegat pentru buget,
Liviu Voinea
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat


Bucureşti, 13 mai 2014.



line_sep

Adresa Domnului Preşedinte Mircea Timofte către Ministrul Sănătăţii în legătura cu apariţia şi aplicarea legii 53/2014 pentru aprobarea OUG 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical/moaşă

  Download  Descărcare Comunicat



line_sep

COMUNICAT
REFERITOR LA LEGEA NR. 53/ 2014

În urma apariţiei Legii nr. nr. 53/ 2014 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial nr. 301/ 24.04.2014, au fost făcute modificări la art. 22, alin.(4) şi alin.(5).

La Articolul 22, alin. ( 4 ) va avea următorul cuprins:
"(4) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali se pensionează conform reglementărilor în vigoare."
Articolul 22, alin. ( 5 ) se abrogă.

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nu a fost consultat de către decidenţii politici cu privire la această modificare.

Având în vedere că această modificare legislativă creează atât o problemă socială cât şi una care afectează sistemul sanitar, tinând cont de deficitul major de asistenţi medicali din sistem precum şi de blocarea angajărilor, facem precizarea că, în urma modificării alin. (4) şi abrogării alin. (5) de la art. 22, în opinia noastră, nu sunt afectaţi asistenţii medicali care au depăşit vârsta de pensionare prevăzută de lege - în cazul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea în unităţi sanitare publice care înregistrează deficit de personal medical precum şi în unităţi sanitare publice aflate în zone defavorizate.

Aceste precizări le facem în baza prevederilor alin. (6) şi alin. (7) ale art. 22 din OUG 144/2008 aprobată prin Legea nr. 53/2014, care nu au fost abrogate.

"Art. 22

(6) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au depăşit limita de vârstă prevăzută la alin. (4) pot profesa în continuare în unităţi sanitare private. Desfăşurarea activităţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, eliberat pe baza certificatului de sănătate şi a asigurării de răspundere civilă, pentru greşeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv.

(7) În cazul unităţilor sanitare publice care înregistrează deficit de personal medical, precum şi al unităţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevăzută de lege, până la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România şi cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice."

În acest sens, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România va susţine şi va elibera aviz favorabil membrilor săi, pentru menţinerea în activitate conform alin. (6) şi alin. (7) ale art. 22.

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România se va alătura organizaţiilor sindicale în demersurile efectuate către Ministerul Sănătăţii, pentru rezolvarea situaţiilor generate de apariţia Legii 53/2014

PREŞEDINTE O.A.M.G.M.A.M.R. - GALAŢI
Asist. Med. Princ. Licenţiat ARTIMOF DANIELA



line_sep

Parlamentul Romaniei
Legea nr. 53/2014 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 301 din 24.04.2014.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic.

Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 785 din 24 noiembrie 2008, cu modificarile ulterioare, cu urmatoarele modificari:

1. La articolul 22, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:

"(4) Asistentii medicali generalisti, moasele si asistentii medicali se pensioneaza conform reglementarilor in vigoare."

2. La articolul 22, alineatul (5) se abroga.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALERIU-STEFAN ZGONEA

PRESEDINTELE SENATULUI
CALIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TARICEANU

Bucuresti, 17 aprilie 2014. Nr. 53.



line_sep

Lipsa avizului anual si a autorizatiei de exercitare a profesiei aduc atingere raporturilor de munca pana la sanctiuni penale

          I. Conform prevederilor art. 46, alin.(2) si (4) din OUG nr.144/ 2008:

(2) In vederea cresterii gradului de pregatire profesionala, asistentii medicali generalisti, moasele si asistentii medicali au obligatia sa efectueze cursuri si alte forme de educatie continua. Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania crediteaza cursurile, programele de educatie continua avizate de Ministerul Sanatatii Publice, precum si alte forme de educatie continua prevazute de lege si stabileste numarul minim de credite anual necesar reautorizarii exercitarii profesiei.

(4) Asistentilor medicali generalisti, moaselor si asistentilor medicali care nu realizeaza anual numarul minim de credite stabilit de Consiliul national al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania li se poate suspenda dreptul de libera practica, pana la realizarea numarului de credite respectiv.

          II. Prevederile legale invocate mai sus trebuie coroborate cu cele ale art.52, alin.(1), lit.e) si ale art.56, alin.(1), lit.g) din Legea nr.53 / 2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:

"Art.52 (1) Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:

e) pe durata suspendarii de catre autoritatile competente a avizelor, autorizatiilor sau atestarilor necesare pentru exercitarea profesiilor.

Art. 56 (1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:

g) de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei."

III. Atragem atentia ca potrivit art.348 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare:
"Exercitarea, fara drept, a unei profesii sau activitati pentru care legea cere autorizatie ori exercitarea acestora in alte conditii decat cele legale, daca legea speciala prevede ca savarsirea unor astfel de fapte se sanctioneaza potrivit legii penale, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda."



line_sep

Directiva nr. 55/2013 nr. 55/2013 de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale si a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 privind cooperarea administrativa prin intermediul Sistemului de informare al pietei interne (Regulamentul IMI) (Text cu relevanta pentru SEE)

          In vigoare de la 28.12.2013
Publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 354 din 28.12.2013.
PARLAMENTUL EUROPEAN SI CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
avand in vedere Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, in special articolul 46, articolul 53 alineatul (1) si articolul 62,
avand in vedere propunerea Comisiei Europene,
dupa transmiterea proiectului de act legislativ catre parlamentele nationale,
avand in vedere avizul Comitetului Economic si Social European,
hotarand in conformitate cu procedura legislativa ordinara (1),
(1) Pozitia Parlamentului European din 9 octombrie 2013 (nepublicata inca in Jurnalul Oficial) si Decizia Consiliului din 15 noiembrie 2013.
intrucat:

(1) Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoasterea calificarilor profesionale a consolidat un sistem de recunoastere reciproca bazat initial pe 15 directive. Aceasta prevede recunoasterea automata pentru un numar limitat de profesii bazata pe cerinte minime de formare armonizate (profesii sectoriale), un sistem general de recunoastere a titlurilor de formare si recunoasterea automata a experientei profesionale. De asemenea, Directiva 2005/36/CE a stabilit un nou sistem pentru libertatea de a presta servicii. Ar trebui sa se reaminteasca faptul ca membrii de familie din tari terte ai cetatenilor Uniunii beneficiaza de tratament egal in conformitate cu Directiva 2004/38/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la libera circulatie si sedere pe teritoriul statelor membre pentru cetatenii Uniunii si membrii familiilor acestora. Cetatenii din tari terte pot beneficia, de asemenea, de tratament egal in ceea ce priveste recunoasterea diplomelor, certificatelor si altor calificari profesionale, in conformitate cu procedurile nationale relevante, in temeiul actelor juridice specifice ale Uniunii precum cele privind sederea de lunga durata, refugiatii, "titularii de Carte Albastra" si cercetatorii stiintifici.
(2) In comunicarea sa din 27 octombrie 2010 intitulata "Actul privind piata unica, Douasprezece parghii pentru stimularea cresterii si intarirea increderii,Impreuna pentru o noua crestere", Comisia a identificat necesitatea modernizarii dreptului Uniunii in acest domeniu. La 23 octombrie 2011, Consiliul European, in concluziile sale, a sustinut o astfel de modernizare si a chemat Parlamentul European si Consiliul sa ajunga la un acord politic cu privire la revizuirea Directivei 2005/36/CE pana la sfarsitul anului 2012. In Rezolutia sa din 15 noiembrie 2011 referitoare la punerea in aplicare a Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale, Parlamentul European a invitat, de asemenea, Comisia sa prezinte o propunere. Raportul privind cetatenia UE din 2010, emis la 27 octombrie 2010 si intitulat "Eliminarea obstacolelor in calea drepturilor cetatenilor UE" subliniaza necesitatea usurarii sarcinii administrative legate de recunoasterea calificarilor profesionale.
(3) Notarii care sunt numiti printr-un act oficial al autoritatilor publice ar trebui sa fie exclusi din domeniul de aplicare al Directivei 2005/36/CE avand in vedere regimurile specifice si diferite care le sunt aplicabile in diversele state membre pentru accesul la profesie si pentru exercitarea acesteia.
(4) Pentru a consolida piata interna si a promova libera circulatie a profesionistilor, asigurand totodata o recunoastere mai eficienta si transparenta a calificarilor profesionale, un card profesional european ar prezenta o valoare adaugata. Acest card ar fi util in mod special pentru a facilita mobilitatea temporara si recunoasterea in conformitate cu sistemul de recunoastere automata, precum si pentru a promova un proces simplificat de recunoastere in conformitate cu sistemul general. Scopul cardului profesional european este de a simplifica procesul de recunoastere si de a genera reduceri de costuri si eficienta in functionare in beneficiul profesionistilor si al autoritatilor competente. Introducerea cardului profesional european ar trebui sa tina seama de punctele de vedere exprimate la nivelul profesiei in cauza si ar trebui sa fie precedata de o evaluare a adecvarii sale pentru profesia respectiva si a impactului sau asupra statelor membre. Evaluarea in cauza ar trebui organizata impreuna cu statele membre, daca este necesar. Cardul profesional european ar trebui sa fie eliberat la cererea unui profesionist si dupa prezentarea documentelor necesare si finalizarea de catre autoritatile competente a procedurilor aferente de verificare. Atunci cand cardul profesional european este emis in scopul stabilirii, acesta ar trebui sa constituie o decizie de recunoastere si sa fie tratat la fel ca orice alta decizie de recunoastere in temeiul Directivei 2005/36/CE. Acesta ar trebui sa completeze, mai degraba decat sa inlocuiasca eventualele cerinte de inregistrare asociate cu accesul la o anumita profesie. Nu este necesara introducerea unui card profesional european pentru profesiile juridice pentru care exista deja carduri profesionale in temeiul sistemului prevazut in Directiva 77/249/CEE a Consiliului din 22 martie 1977 de facilitare a exercitarii efective a libertatii de a presta servicii de catre avocati si al Directivei 98/5/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 1998 de facilitare a exercitarii cu caracter permanent a profesiei de avocat intr-un stat membru, altul decat cel in care s-a obtinut calificarea.
(5) Functionarea cardului profesional european ar trebui sa se bazeze pe Sistemul de informare al pietei interne (IMI) instituit prin Regulamentul (UE) nr. 1024/2012 al Parlamentului European si al Consiliului. Cardul si IMI ar trebui sa imbunatateasca sinergiile si sa consolideze increderea intre autoritatile competente, eliminand totodata suprapunerea lucrarilor administrative si a procedurilor de recunoastere pentru autoritatile competente si generand mai multa transparenta si certitudine pentru profesionisti.
(6) Procedura pentru solicitarea si eliberarea cardului profesional european ar trebui sa fie clar structurata si sa includa garantii si caile respective de atac pentru solicitant. Actele de punere in aplicare ar trebui sa specifice cerintele privind traducerile si metodele de plata pentru eventualele tarife care trebuie furnizate si, respectiv, platite de solicitant, astfel incat fluxul de activitate in IMI sa nu fie intrerupt sau afectat, iar prelucrarea cererii sa nu fie intarziata. Stabilirea nivelului tarifelor este de competenta statelor membre. Cu toate acestea, statele membre ar trebui sa notifice Comisiei nivelul tarifelor stabilite. Cardul profesional european si fluxul de activitate aferent din cadrul IMI ar trebui sa asigure integritatea, autenticitatea si confidentialitatea datelor stocate si sa evite accesul ilegal si neautorizat la informatiile continute.



line_sep

LEGE nr. 358 din 18 decembrie 2013 pentru modificarea art. 1961 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic
- Articolul 1961 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"- Art. 1961
(1)Asistentii medicali absolventi de studii sanitare postliceale sau superioare de scurta durata intr-o specializare de profil clinic care au dobandit gradul de principal si, ulterior, au absolvit studii superioare de asistent medical generalist ori moasa se incadreaza in functia corespunzatoare studiilor superioare absolvite, cu mentinerea gradului de principal si a gradatiei avute la data promovarii.

(2)Se considera specializari de profil clinic potrivit prevederilor alin. (1) urmatoarele: asistent medical generalist, asistent medical obstetrica-ginecologie, asistent medical de pediatrie, asistent medical de ocrotire.

(3)Asistentii medicali cu profil paraclinic, farmacie, medicina dentara, balneofizioterapie, incadrati in sistemul public in baza diplomei/certificatului de studii sanitare postliceale sau superioare de scurta durata de specialitate, care au absolvit studii superioare in profilul acestora, se incadreaza in functia corespunzatoare studiilor superioare absolvite, cu mentinerea gradului de principal si a gradatiei avute la data promovarii.

(4)Asistentii medicali incadrati in sistemul public in baza diplomei/certificatului de studii sanitare postliceale sau superioare de scurta durata de specialitate, care au absolvit studii superioare in profilul acestora si, ulterior, obtin gradul de principal in profilul studiilor superioare absolvite, beneficiaza de incadrarea in functia de asistent medical principal corespunzatoare studiilor superioare absolvite, cu mentinerea gradatiei avute la data promovarii."
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALERIU-STEFAN ZGONEA
PRESEDINTELE SENATULUI
GEORGE-CRIN LAURENTIU ANTONESCU


Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 819 din data de 21 decembrie 2013



line_sep

NOU!
HOTARARE nr. 2 din 10 octombrie 2013 pentru modificarea anexei nr. 3 la Statutul Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, adoptat prin Hotararea Adunarii generale nationale a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania nr. 1/2009

EMITENT: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 9 decembrie 2013

In temeiul art. 52 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania,

Adunarea generala nationala a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania emite urmatoarea hotarare:

ART. I
Anexa nr. 3 "Certificatul de membru" la Statutul Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, adoptat prin Hotararea Adunarii generale nationale a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania nr. 1/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 120 din 26 februarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

ART. II
Prezenta hotarare intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele
Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania,
Mircea Timofte

Bucuresti, 10 octombrie 2013.

Anexa se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 763 din 9 decembrie 2013, la paginile 14-15, (a se vedea imaginiele asociate).

  Download  ANEXA 3 - MODEL CERTIFICAT DE MEMBRU

  Download  MODEL AVIZ ANUAL

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 763 din data de 9 decembrie 2013



line_sep

SCUTIRE DE PLATA COTIZAŢIEI ÎN CONCEDIUL DE MATERNITATE

Membrii Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România pot fi scutiţi de la plata cotizaţiei pe perioada suspendării calităţii de membru al organizaţiei, inclusiv în cazul concediului de maternitate.

Pentru a fi scutiţi de la plata cotizaţiei, membrii organizaţiei trebuie să solicite, în scris, suspendarea temporară din calitatea de membru al filialei judeţene de care aparţin, înainte ca suspendarea să intre în vigoare. Scutirea de la plata cotizaţiei nu operează retroactiv.

Potrivit art. 7 lit c) din Hotărârea nr.24/2009, "sunt scutiţi de la plata cotizaţiei asistenţii medicali generalişti, moaşele sau asistenţii medicali care au solicitat suspendarea calităţii de membru al OAMGMAMR pe durata suspendării".

OAMGMAMR precizează că numai persoanele care au solicitat în scris filialei suspendarea calităţii de membru al organizaţiei sunt scutite de la plata cotizaţiei.

  • Proiect lege privind organizarea si functionarea sistemului de sanatate din Romania

  • Hotarare Nr. 2/30.03.2010 - privind stabilirea cuantumului cotizatiei de membru al Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania.

  • Hotărârea Nr. 8/21.03.2013 - Privind aprobarea procedurii de suspendare şi de retragere a calităţii de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenților Medicali din România.

  • Hotărârea Nr. 10/21.03.2013 - Privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenților Medicali din România şi a unor taxe încasate de la membrii Ordinului Asistenților Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenților Medicali din România.

  • Hotărârea Nr. 11/21.03.2013 - Privind modificarea şi completarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenților medicali generalişti, moaşelor şi asistenților medicali, aprobată prin Hotărârea Consiliului Naţional al Ordinului Asistenților Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenților Medicali din România nr. 32/2009.

  • ACTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA CERTIFICATULUI DE MEMBRU

  • ORDINUL NR. 613 - privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a programelor de pregatire pentru obtinerea specializarilor in domenii complementare specialitatii de baza de catre asistentii medicali generalisti si asistentii medicali de pediatrie.

  • Adresa Nr. 706/05.07.2012

  • DOCUMENTE NECESARE ÎN VEDEREA OBŢINERII DUPLICATULUI LA CERTIFICATUL DE MEMBRU

  • HOTĂRÂREA NR. 7/28.06.2012 - privind aprobarea Procedurii de transfer a asistenţilor medicali generalişti, a moaşelor şi a asistenţilor medicali

  •           Mai jos se poate accesa decizia Preşedintelui OAMGMAMR Mircea Timofte privind menținerea gradului principal pentru asistenții medicali absolvenți de studii superioare precum şi Ordonanța de Urgență a Guvernului Romaniei ce reglementează anumite schimbări importante in domeniul sanitar.


  • Adresa nr. 700 / 04.07.2012


  • Ordonanta de Urgenta Nr. 35


  • Procedura de transfer a unui asistent medical între filialele O.A.M.G.M.A.M.R.
  • Anexa I - Model Cerere de Transfer
  • Anexa II - Model Notă de Transfer
  • Ordonanta de urgenta Nr. 48/10.06.2010 - pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul sanatatii in vederea descentralizarii.

  • Monitorul Oficial al Romaniei, Nr. 62/27.01.2010

  • Monitorul Oficial al Romaniei, Nr. 58/26.01.2010

  • MONITORUL OFICIAL NR. 62 DIN 27 IANUARIE 2010 Regulament Comisie Etică

  • ORDINUL Nr.962 din 29 iulie 2009 pentru aprobarea Normelor privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea farmaciilor şi drogheriilor.

  • LEGEA Nr. 266 din 7 noiembrie 2008 Republicată Legea farmaciei.

  • Hotărâre Nr. 2/30.03.2010 privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Ordinul Asistenților Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenților Medicali din România.

  • Ordonanță de urgență Nr. 48/10.06.2010 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul sănătății în vederea descentralizării.

  • Hotarare Nr. 62/27.01.2010 pentru adoptarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei Nationale/Teritoriale de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania

  • Hotarare Nr. 58/26.01.2010 privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si asistentilor medicali

  • Ordonanta de urgenta Nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania

  • Hotarare de Guvern privind stabilirea cuantumului primei de stabilitate pentru personalul din sistemul sanitar, precum si a modului de acordare a acesteia

  • Noul Proiect de Lege privind: Exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania

  • Noul Ordin al MSP privind: Aprobarea Normelor privind obtinerea specializarilor de catre asistentii medicali generalisti si asistentii medicali de pediatrie

  • Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului Nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar

  • Criterii necesare de indeplinit de catre asistentii medicali in vederea angajarii acestora in domeniul sanitar

  • Descrierea standardelor profesionale din domeniul medical respectiv profesiile de: Acustician-audioprotezist, Asistent medical anestezie terapie intensiva, Asistent medical chirurgie, Asistent medical dietetica-nutritie, Asistent medical farmacie, Asistent medical generalist, Asistent medical de laborator, Asistent medical neonatologie, Asistent medical obstetrica-ginecologie, Asistent medical radiologie, Asistent medico-social, Asistent social in penitenciar, Infirmiera, Maseur, Nursa

  • Directiva Europeana privind Certificatului de conformitate
    Ministerul Sanatatii Publice elibereaza incepand cu data de 26.11.2007, certificatele necesare recunoasterii de catre celelalte state membre a titlurilor oficiale de calificare in profesiile de medic, medic dentist, farmacist , asistent medical generalist si de moasa care atesta o formare in profesie inceputa in Romania, inainte de data aderarii la Uniunea Europeana.

  • Lege nr.307 din 28/06/2004
    Publicata in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 578 din 30/06/2004 privind exercitarea profesiei de asistent medical si a profesiei de moasa, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania

  • Hotarare Nr. 1477 din 11 decembrie 2003
    pentru aprobarea criteriilor minime obligatorii de autorizare si acreditare pentru institutiile de invatamant superior din domeniile: medicina, medicina dentara, farmacie, asistenti medicali, moase, medicina veterinara, arhitectura, precum si pentru colegiile de asistenti medicali generalisti, pentru formarea de baza

  • Lege Nr. 461 din 18/07/2001
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 425 din 31/07/2001 privind exercitarea profesiunii de asistent medical, infiintarea, organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali din Romania

  • Legea malpraxis-ului

  • Lege Nr. 46 din 21/01/2003 a drepturilor pacientului
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr.51 din 29/01/2003

  • Ordin Nr. 180 din 05/03/2003
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr.166 din 17/03/2003 privind eliberarea autorizatiei de libera practica medicala pentru personalul medical cu pregatire superioara de scurta durata, postliceala si medie

  • Ordin Nr. 979 din 30/07/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 724 din 11/08/2004 privind eliberarea autorizatiei de libera practica

  • Ordin Nr.66 din 08/02/2002
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 123 din 15/02/2002 pentru aprobarea Normelor privind obtinerea specializarilor si competentelor pentru asistentii medicali si alte categorii de personal sanitar cu pregatire postliceala sau medie

  • Ordin Nr. 93 din 05/02/2003
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 131 din 28/02/2003 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei nr.66/2002 pentru aprobarea Normelor privind obtinerea specializarilor si competentelor pentru asistentii medicali si alte categorii de personal sanitar cu pregatire postliceala sau medie

  • Ordonanta de urgenta Nr. 123 din 11/12/2003
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr. 919 din 22/12/2003 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar

  • Ordin Nr. 142 din 07/03/2002
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I Nr.185 din 18/03/2002 privind completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei Nr. 66/2002 pentru aprobarea Normelor privind obtinerea specializarilor si competentelor pentru asistentii medicali si alte categorii de personal sanitar cu pregatire postliceala sau medie

  • Monitorul Oficial Nr. 451 din 27/05/2005Download
    privind procedura de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali si moaselor 

  • Legea Nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma in domeniul sanatatii Download

  • Ordonanta de urgenta Nr. 115 din 24/11/2004 privind maririle salariale Download

  • Contractul colectiv de munca 2005-2007 Download

  • Codul muncii actualizat 2005 Download

  • Lege privind raspunderea civila a personalului medical Download

  • Contractul colectiv de munca pe anul 2007 - 2010 Download

  • Certificate si adeverinte necesare pentru a lucra in UE Download

  • Ordin din 2007
    privind eliberarea actelor de studii postliceale absolventilor cursurilor de echivalare, cu durata de un an, cursuri organizate in baza Hotararii de Guvern Nr. 797/1997 Download

  • Anexa la O. M.Ed.C. Nr. 760/03.04.2007
    Instructiuni privind organizarea si desfasurarea examenului pentru reconstituirea situatiilor scolare Download

  • Ordonanta Nr. 23 din 31 ianuarie 2007
    pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar Download

  • Ordin Nr. 721 din 07/07/2005
    privind acordarea sporurilor la salariile de baza in conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 Download

  • Hotarare adoptata la Suceava octombire 2007
    privind exercitarea profesiei de asistent medical si a profesiei de moasa, precum si organizarea si functionarea O.A.M.M.R. Download

  • Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European
    privind recunoasterea calificarilor profesionale Download

  • Legea 96 din 2007
    privind exercitarea profesiei de tehnician dentar, precum si infiintarea, organizarea si functionarea Ordinului Tehnicienilor Dentari din Romania Download



  • Site gazduit de Romarg.ro         65464 vizitatori  --© 2007 O.A.M.G.M.A.M.R. Galati--   Get Firefox!